Бастауыш мектеп бітіріп, сіздің балаларыңыз орта буынға ауысады, онда олар жаңа өмір бастайды – жаңа мұғалімдер, мектеп қызметкерлері арасында. Оның қандай болатыны тек мектепке ғана емес, Әкелер мен аналарға да байланысты. Мен жаңа өзгерістер сізді бір-біріңізден алыстатпағанын, керісінше, сізді жақындастырып, жақсы дос еткенін қалаймын. Балаларда көптеген қиындықтар болады, бірақ қуаныш пен жеңістер аз болмайды! Мен сіздің балаларыңыздың үлкен қайғы-қасіреттері мен кішкентай қуаныштарына Мұқият болғаныңызды, олар туралы білгеніңізді және оларға өмірдің қиын сәттерін өткізуге көмектескеніңізді қалаймын.
Тәжірибе көрсеткендей, ең жақсы білім беру мекемесі де отбасын, отбасылық тәрбиені толығымен алмастыра алмайды. Сондықтан баланың оқуына қызығушылық таныту өте маңызды.
Кейбір балаларды ата-аналарының назары қатты ренжітеді, олар өздерін жауып тастайды, шынайы және ашық болуды тоқтатады. Бесінші сынып оқушысының ата-анасының қызығушылығы оның барлық жетістіктеріне ерекше мән береді. Кез-келген тапсырманы орындау кезінде туындайтын қиындықтарды жеңуге көмектесуді балалар ризашылықпен қабылдайды, ата-аналар мен балалардың жақындасуына ықпал етеді. Ата-аналар бәрін байқауы керек: қиындықтарды жеңудің қуанышы да, өзіңізді жеңу де.
Оқушының бастауыш мектептен орта мектепке ауысуы балалық шақтың ерекше аяқталуымен – баланың өміріндегі тұрақты даму кезеңімен сәйкес келеді. Бесінші сыныпта балаларды оқытудың жаңа жүйесі күтеді: сынып жетекшісі және әртүрлі кабинеттерде жаңа пәндерді оқытатын пән мұғалімдері. Кейбір бесінші сынып оқушылары жетілгендерін мақтан тұтады және оқу процесіне тез тартылады, ал басқалары мектеп өміріндегі өзгерістерді бастан кешіреді және олардың бейімделуі кешіктіріледі. Мұндай кезеңде балалар жиі өзгереді-олар айқын себептерсіз мазасызданады, ұялшақ болады немесе, керісінше, босаңсып, тым әбігерге түседі. Нәтижесінде-балалардың өнімділігі төмендейді, олар ұмытшақ, ұйымдастырылмаған болады, кейде ұйқы мен тәбеті нашарлайды.
Мұғалім балаларға жаңа әлеуметтік жағдайларға бейімделуге көмектесуі керек. Бірақ бесінші сынып оқушысы мектепке, сынып жетекшісіне, пән мұғалімдеріне ғана емес, сонымен қатар мұғалімдердің өздеріне-олар үшін жаңа тәрбиеленушілерге, ал ата – аналарға – жас жасөспірім болған баласына бейімделуі керек
Мектепте болудың бастапқы кезеңі-бесінші сынып оқушысының жаңа жағдайларға әлеуметтік-психологиялық бейімделу кезеңі.
5 - сыныпта баяу бейімделудің себептері келесідей:
- пән мұғалімдерінің әртүрлі талаптары, осы талаптардың барлығын ескеру және орындау қажеттілігі;
- ақпараттың үлкен ағымы, бейтаныс терминдер, сөздер. Бесінші сынып оқушыларына анықтамалықтар мен сөздіктерді қолдануға үйрету керек, сонымен қатар ересектердегі түсініксіз сөздердің мағынасы туралы сұрауға үйрету керек;
- бірінші мұғалімнің болмауына байланысты жалғыздық сезімі, ал сынып жетекшісі бәріне қажетті көңіл бөле алмайды.
Осы жастағы барлық тәжірибелер табиғи және оқушының жетілуіне көмектеседі, сондықтан ата-аналар мен мұғалімдер мектеп өмірінің жаңа кезеңінде балаларға мұқият және мейірімді болуы керек. Бірлескен күш-жігермен біз, құрметті ата-аналар, балаларымызға осы қиын кезеңнен өтуге көмектесе аламыз.